Ronduit Rijn IJssel is het digitale personeelsmagazine van Rijn IJssel. Per editie staat een thema centraal. Met dit thema als uitgangspunt informeert Ronduit medewerkers over ontwikkelingen, projecten en activiteiten bij Rijn IJssel. Ronduit verschijnt vier keer per schooljaar. Heb jij een goed idee, interessant onderwerp of leuke activiteit? Laat het ons weten via ronduit@rijnijssel.nl.
De studentenraad zoekt nieuwe leden!
Ken jij de studenten die ze zoeken?
Voor info: studentenraad@rijnijssel.nl
Door: Marieke Stortelder-Ernst
“Het liefst wil ik
natuurlijk prof worden”
Deze rubriek geeft een kijkje in het leven van een van onze (oud)studenten.
De dag van Joris Nieuwenhuis
“Het liefst wil ik natuurlijk prof worden”, lacht Joris Nieuwenhuis (21), op de vraag wat zijn volgende droom is nu hij eind januari wereldkampioen veldrijden bij de beloften werd. Maar de tweedejaarsstudent Business & Sports van Rijn IJssel geniet eerst van zijn overwinning op het WK in Luxemburg. Nieuwe doelen stellen kan later. Dat betekent niet dat hij een pauze neemt.
“Ik had juist zoveel zin in de eerste wedstrijd ná het WK, omdat ik voor het eerst in de regenboogtrui mocht rijden, echt een eer en het hoogst haalbare in het veldrijden. Ik voelde me onoverwinnelijk en wilde laten zien dat ik wereldkampioen ben.”
Tijdens het WK was Joris de hele wedstrijd gefocust. Om dat te leren heeft hij een mentale training gehad. “Tijdens het rijden gingen er zoveel gedachtes door mijn hoofd die me uit mijn concentratie haalden. Ik dacht op een gegeven moment: ho, ik ga wereldkampioen worden, maar op hetzelfde moment dacht ik: nee, ik denk alleen aan hoe ik de volgende bocht ga aansnijden. Ten opzichte van vorig jaar ben ik mentaal heel erg gegroeid.”
Joris koos na de havo voor Business & Sports, omdat hij ‘iets wilde met een eigen bedrijf oprichten’. Concreet is dit nog niet. De combinatie topsport en school is wel lastig vindt Joris. Hij traint elke dag en rijdt in het veldrijseizoen meerdere wedstrijden per weekend, maar hij combineert waar mogelijk en is creatief. “Als ik ’s ochtends naar school moet, laad ik mijn fiets in de auto en fiets ik van Papendal, waar ik les heb, terug naar huis in Zelhem. En de volgende dag fiets ik weer naar Papendal.”