Ronduit Rijn IJssel is het digitale personeelsmagazine van Rijn IJssel. Per editie staat een thema centraal. Met dit thema als uitgangspunt informeert Ronduit medewerkers over ontwikkelingen, projecten en activiteiten bij Rijn IJssel. Ronduit verschijnt vier keer per schooljaar. Heb jij een goed idee, interessant onderwerp of leuke activiteit? Laat het ons weten via ronduit@rijnijssel.nl.
Onze doelgroep, en dat is alweer generatie Z (geboren tussen 1990 en 2000), maakt gebruik van deze social media om zich te informeren en om vragen te stellen. En snelheid, eenheid en connectiviteit zijn daarbij de uitgangspunten.
Eén gezicht
We richten ons erop dat Rijn IJssel op alle social media-kanalen met één gezicht naar buiten treedt, herkenbaar en duidelijk voor met name jongeren, maar ook hun ouders en de zakelijke markt op bijvoorbeeld Linkedin. Hierdoor is het mogelijk om de kanalen goed te beheren. Ook de webcare, die steeds belangrijker wordt, kan nu geregeld worden. En er kunnen nu gedegen analyses worden gemaakt, zodat we nog dichter bij de doelgroep kunnen komen. Wat drijft hen? Wat vinden ze leuk om te horen en te zien over Rijn IJssel?
Grote betrokkenheid
Er zijn redactieteams gevormd van studenten en van medewerkers en de content die we op de diverse kanalen plaatsen, sluit merkbaar beter aan bij de doelgroep. Berichten worden geliket en gedeeld. Studenten herkennen zichzelf en delen weer met hun vrienden. De betrokkenheid onder de likers is groot.
Vragen via Facebook
De aanpassingen zijn massaal omarmd door onze volgers: de afgelopen maanden steeg het aantal likers van de Rijn IJssel-Facebookpagina van circa 2400 naar ruim 6500. Ook het berichtbereik liet een groei zien van 20.000 personen per maand naar 180.000. Bovendien neemt het aantal vragen dat gesteld wordt via social media toe. Vooral potentiële studenten en ouders weten met name via Facebook de weg naar ons te vinden.
Wil je ook een bijdrage leveren aan onze social media kanalen, stuur dan een bericht naar Mirna Balk, adviseur Marketing & Communicatie, m.balk@rijnijssel.nl .
Rijn IJssel opent
haar toekomst
op sociale media
Afbeeldingen van posts
Wist je dat ook jij een bijdrage kunt
leveren aan de social media-kanalen
van Rijn IJssel?
Sinds november 2016 is de afdeling Marketing & Communicatie een nieuwe weg ingeslagen met de inzet van social media: we zijn prominent aanwezig op Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn en Twitter.