• Magazine doorsturen
  • Share
  • Volledig scherm
  • Print
  • Zoeken in edities

Ronduit

Ronduit Rijn IJssel is het digitale personeelsmagazine van Rijn IJssel. Per editie staat een thema centraal. Met dit thema als uitgangspunt informeert Ronduit medewerkers over ontwikkelingen, projecten en activiteiten bij Rijn IJssel. Ronduit verschijnt vier keer per schooljaar. Heb jij een goed idee, interessant onderwerp of leuke activiteit? Laat het ons weten via ronduit@rijnijssel.nl.

Ronduit nummer 43

Ronduit nummer 43

  • CIOS Magazine #1 2017

    CIOS Magazine #1 2017

  • Ronduit nummer 42

    Ronduit nummer 42

  • Ronduit nummer 41

    Ronduit nummer 41

  • Ronduit nummer 40

    Ronduit nummer 40

  • Ronduit nummer 39

    Ronduit nummer 39

  • CIOS Magazine #1 2016

    CIOS Magazine #1 2016

  • Ronduit nummer 38

    Ronduit nummer 38

  • Ronduit nummer 37

    Ronduit nummer 37

  • CIOS Magazine #2 2015

    CIOS Magazine #2 2015

  • CIOS Magazine #1 2015

    CIOS Magazine #1 2015

  • Rijn IJssel Internationalisering

    Rijn IJssel Internationalisering

Ronduit nummer 43

Ronduit nummer 43

  • CIOS Magazine #1 2017

    CIOS Magazine #1 2017

  • Ronduit nummer 42

    Ronduit nummer 42

  • Ronduit nummer 41

    Ronduit nummer 41

  • Ronduit nummer 40

    Ronduit nummer 40

  • Ronduit nummer 39

    Ronduit nummer 39

  • CIOS Magazine #1 2016

    CIOS Magazine #1 2016

  • Ronduit nummer 38

    Ronduit nummer 38

  • Ronduit nummer 37

    Ronduit nummer 37

  • CIOS Magazine #2 2015

    CIOS Magazine #2 2015

  • CIOS Magazine #1 2015

    CIOS Magazine #1 2015

  • Rijn IJssel Internationalisering

    Rijn IJssel Internationalisering

Ronduit nummer 43

Ronduit nummer 43

  • CIOS Magazine #1 2017

    CIOS Magazine #1 2017

  • Ronduit nummer 42

    Ronduit nummer 42

  • Ronduit nummer 41

    Ronduit nummer 41

  • Ronduit nummer 40

    Ronduit nummer 40

  • Ronduit nummer 39

    Ronduit nummer 39

  • CIOS Magazine #1 2016

    CIOS Magazine #1 2016

  • Ronduit nummer 38

    Ronduit nummer 38

  • Ronduit nummer 37

    Ronduit nummer 37

  • CIOS Magazine #2 2015

    CIOS Magazine #2 2015

  • CIOS Magazine #1 2015

    CIOS Magazine #1 2015

  • Rijn IJssel Internationalisering

    Rijn IJssel Internationalisering

Nieuws van

Klik op de foto's voor meer nieuws

Dinsdag 23 april stond de Alexanderstraat in het teken van het goede doel. Er werden door leerlingen auto's gewassen, nagels gelakt, handen versierd met henna, haren gevlochten, hapjes gemaakt en verkocht en er was een rommelmarkt. En dat alles voor de Lusulu Highschool in Zimbabwe. Dit doel wordt al jarenlang gesteund door Pasvorm. Medewerkers van Pasvorm bezoeken regelmatig de Lusulu Highschool en er worden ook tegenbezoeken gebracht.

 

De hele dag klonk er Zimbabwaanse muziek en werd er geld ingezameld. Aan het einde hebben we samen met de leerlingen het geld geteld en kwamen we uit op ruim € 450,00. Namens de leerlingen uit Zimbabwe: Sia Bonga, Sia Bonga! Dit betekent in het Zimbabwaans: dank je wel!

Pasvorm

 

Inzamelingsactie Lusulu

Highschool in Zimbabwe

Klik op de foto's voor meer nieuws

Negenentwintig eerstejaarsstudenten van de opleiding International Business and Marketing genoten van 10 t/m 15 maart van een talenreis in Valencia.

Een week lang zijn de studenten ondergedompeld in de Spaanse taal en cultuur. Deze onderdompeling bestond uit leven in een Spaanse stad, Spaanse lessen, verblijf in Spaanse gastgezinnen, een rondleiding door de stad en het bezoeken van twee bedrijven. Wij, Caroline Vink, Sonia Roza Alvarez en Cynthia Woolderink, mochten de studenten begeleiden op deze ontdekkingsreis.

 

Spaanse lessen

Dagelijks kregen de studenten drie uren intensieve Spaanse les van Spaanse docenten. Er werd les gegeven in kleine groepen van circa tien studenten, zodat ieder volop aandacht kreeg en er veel vooruitgang geboekt kon worden.

 

Bedrijfsbezoeken

Bij de bedrijven Danone en Porcelanosa (een bedrijf dat internationale bekendheid geniet vanwege de hoogwaardige kwaliteit aan sanitair en tegels) kregen de studenten een kijkje achter de schermen middels een toelichting over het bedrijf en een rondleiding door de fabriek.

 

Er is veel genoten en geleerd. Dit blijkt ook uit de enquête die onder de studenten is afgenomen. De studenten gaven aan dat zij de talenreis voor herhaling vatbaar vinden. Dus Spanje: hasta el proximo año!

 

Administratie & Ondernemerschap

 

Talenreis Valencia eerstejaars-studenten International Business

and Marketing

Klik op de foto's voor meer nieuws

Sinds januari 2013 is de nieuwe Wet Inburgering

van kracht waardoor mensen die moeten/willen inburgeren zelf hun inburgeringtraject in moeten kopen. Hiermee komt de marktwerking (contracten binnen halen via aanbestedingen) te vervallen en komt er een consumentmarkt voor in de plaats. Dit vraagt om een andere manier van benaderen/werven van klanten.

 

Klanten overtuigen

Aangezien de consument € 2.000,00 à € 5.000,00 moet betalen voor een compleet inburgeringtraject, wil de klant waar voor zijn geld krijgen. Educatie & Integratie gaat de uitdaging aan om potentiële klanten te overtuigen dat Rijn IJssel het beste product aanbiedt.

 

Doelgroepen

Naar verwachting is een deel van de toekomstige klanten de zogenaamde huwelijksmigranten. Met name de partner van deze huwelijksmigranten zal degene zijn die op zoek gaat naar een geschikt inburgeringaanbod. Snel vindbaar zijn op internet is hierbij essentieel. Daarnaast kan het hoge slagingspercentage en de hoge mate van tevredenheid van huidige cursisten doorslaggevend zijn bij het keuzeproces.

 

Een andere doelgroep bestaat uit vluchtelingen/ asielmigranten, die in principe binnen drie jaar nadat ze een verblijfsvergunning gekregen hebben, verplicht zijn in te burgeren. Zij worden bij het vinden van een geschikt inburgeringtraject begeleid door bijvoorbeeld Vluchtelingenwerk.

 

Blended Learning

Educatie & Integratie heeft speciaal voor de consumentenmarkt blended learning-trajecten ontwikkeld. Deze trajecten bestaan uit de leerinterventies: contactbijeenkomsten, e-learning en

e-coaching. Belangrijkste voordeel hiervan voor de cursist is dat door zelf óf samen met andere cursisten te kunnen oefenen de theorie beter beklijft.

Educatie & Integratie

 

Nieuwe uitdaging voor

Educatie & Integratie

© foto: Eveline van der Vliet

Klik op de foto's voor meer nieuws

Onze mbo-opleidingen in Elst (Helpende Zorg & Welzijn + Welzijn Breed) kenmerken zich door kleinschaligheid en persoonlijk contact. Twee zaken die voor de studenten een belangrijke rol speelden bij het kiezen voor een mbo-opleiding in Elst en niet in Arnhem.

 

Tot verrassing van de collega’s in Elst gaven enkele studenten in februari/maart 2012 aan dat zij stage wilden lopen in het buitenland. Niet eens om de hoek, maar helemaal in India. Het was voor het eerst dat mbo-studenten uit Elst überhaupt over een buitenlandse stage nadachten. Na een aantal gesprekken met deze studenten werd besloten de stage in India toe te staan.

Op dat moment konden de collega’s nog niet weten dat dit schooljaar ongeveer 10% van de huidige studenten hun stage wilden lopen in het buitenland. Vorig schooljaar was dit dus nog 0%.

 

Behalve in India hebben de afgelopen maanden studenten hun stage gelopen in bijvoorbeeld Duitsland, Spanje en Zweden.

 

Voor schooljaar 2013-2014 hebben zich alweer meer studenten voor een stage in het buitenland opgegeven. De collega’s in Elst hebben buitenlandse stages tot speerpunt gemaakt en werken aan alle kanten mee.

Zorg & Welzijn

 

Verrassende toename

buitenlandse stage vanuit Elst

Woensdag 13 april vond voor de vijfde keer de liveshow ‘Show your talent’ plaats. De liveshow werd georganiseerd door Rijn IJssel studenten van vijf verschillende opleidingen. Het thema dit jaar was ‘Live Aid’.

Show Your Talent is te vergelijken met de grote TV-shows als X-factor, Popstars en The Voice of Holland. Zeven bands van het eerste jaar van de opleiding Pop & Sound traden op met een eigen interpretatie van een nummer dat gespeeld is op Live Aid 1985. De optredens werden beoordeeld door een vakkundige jury en het publiek kreeg de kans om op hun favoriet te stemmen. De winnaar krijgt eeuwige roem en een (wissel)trofee. De show werd ondersteund door dansers van de opleiding Artiest Show en Urban.

 

De liveshow is tot stand gekomen door een unieke samenwerking tussen de opleidingen Pop & Sounddesign, Sound & Vision, Event Marketing, Dans Artiest en

Art & Design en vond plaats bij Rent-All in Bemmel.

 

Klik met je muis op de foto's

voor nieuws van Rijn IJssel Internationalisering.

  • MENU
  • 17 - 19
  • Share
Overzicht edities

Ronduit nummer 43

CIOS Magazine #1 2017

Ronduit nummer 42

Ronduit nummer 41

Ronduit nummer 40

Ronduit nummer 39

CIOS Magazine #1 2016

Ronduit nummer 38

Ronduit nummer 37

CIOS Magazine #2 2015

CIOS Magazine #1 2015

Rijn IJssel Internationalisering